شهر شاندیز مشهد
نوشته شده توسط : چوبین

شهر شاندیز مشهد

شاندیز شهری در 12 کیلومتری مشهد است که در یک دره که به عقیده بعضی تکه‌ای از بهشت است، واقع شده است. این شهر دارای مشخصه‌هایی از قبیل درختان سر به فلک کشیده و تنومند، گل و گیاهان وحشی، آب و هوای معتدل و مطبوع و رودخانه‌های روان و پرآبی که از دامنه‌های شمالی کوه‌های بینالود سرچشمه میگیرند میباشد که آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد مبدل ساختند. مواردی نظیر آب و هوای معتدل و رودهای پر آب موجب به وجود آمدن پوشش گیاهی غنی این منطقه شده‌اند. زیبایی این منطقه این مهم را به وجود آورده است که در تمامی فصول سال، گردشگران تور مشهد زیادی برای بازدید خود را میرسانند. پر آّب‌ترین و معروف‌ترین رودهای شاندیز را میتوان رودهای مغان، جاغرق، دهبار، مایان، مج، کنگ و زشک نامید. شاندیز شهری ییلاقی است که زمستان‌های خیلی شدیدی را به خود میبیند ولی هوای بهار و تابستانش ملایم است. همسایه این شهر، شهر طرقبه میباشد که اتفاقا آن شهر هم بسیار پرطرفدار و پرگردشگر میباشد. در مورد ریشه نام شاندیز شبهاتی وجود دارد، اما آن چیز که بیش از همه مورد تایید است، ریشه اسمی شاه دیز و یا شاه دژ میباشد. بعد از اینکه کمی در شهر جست و جو کردید، خواهید دید که درختی تنومند که آسمان را میخراشد وجود دارد که از آن به عنوان یکی از شناسه‌های شهر یاد میکنند. این درخت چنار بیش از 2700 سال عمر دارد و روزگاران زیادی را دیده است. یک دوره هم به عنوان نماد شهرداری شاندیز ارز اندام میکرد.

تور مشهد

شهر شاندیز در سر راه مشهد واقع شده است و همین مسئله موجب شده است که از قدیم‌الایام پررونق باشد. بنا بر شواهد تاریخی مردم شاندیز برای در امان ماندن از گزند دشمنان و راهزنان در قلعه‌ای به نام شاندیز زندگی میکردند که در دوره‌های بعد قلعه خراب شد و شهر به حالت امروزی در آمد. در زمان حکومت قاجار بر ایران زمین، مردم شاندیز که از ظلم  جور حکومت به تنگ آمده بودند، علم طغیان برافراشتند و بعد از مواجهه با قشون قاجار به مبارزه با آن پرداختند ولی بعد از گذشت چند روز، سرانجام مقاومت آن‌ها در هم شکست و شهر توسط حسام‌السلطنه به توپ بسته شد و زیرساخت‌های آن نابود گشت. اما در دوره‌های بعدی به سرعت شهر از نو ساخته شد. اگر بخواهیم پیشنهاداتی به شما داشته باشیم، میبایست بگوییم که در زمان استفاده از تور مشهد و وقتی به شهر شاندیز رفتید، حتما از گیلاس‌های خوشمزه‌ای که اصلی‌ترین محصول باغداری شاندیز هم به حساب میاید بچشید. اگر قصد خرید سوغاتی برای عزیزان و بستگانتان هم داشتید، باید بدانید که پوستین‌های شاندیز تعریفی است، همینطور بسیاری از لوازمی که از پوست ساخته میشود، مانند کلاه و یا کت را میتوانید با بهترین کیفیت از شهر مذکور خریداری نمایید. اما میرسیم به مهمترین نکته! شاندیز زادگاه کباب شیشلیک است و همانطور که میدانید شیشلیک در سراسر ایران و جهان دارای محبوبیت ویژه‌ای است. کباب شیشلیک شاندیز که با دستور محلی آماده میشود را از دست ندهید چرا که ممکن است بعدا حسرت بخورید!

شاندیز




:: برچسب‌ها: مشهد , تور مشهد , هتل مشهد , تور ارزان مشهد , تور لحظه آخری مشهد , قیمت تور مشهد , هتل های مشهد , تورهای مشهد , رزرو تور مشهد , بلیط مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: