پارک میرمُهَنّا کیش
نوشته شده توسط : چوبین

پارک میرمُهَنّا کیش

قصد داریم که شما سروران گرامی را به یک سفر تفریحی ببریم ولی یک سفر مجازی، البته فکر میکنم که حضور شما عزیزان در این جا بر ادعای ما مبنی بر اینکه هدف نهاییتان استفاده از تور کیش است، رنگ حقیقت میبخشد. حال بهتر است کمی از کلیات مطلب برایتان بگوییم.

هنگامی که شما  در طول سفر به جزیره با استفاده از تور ارزان کیش هستید، تفریحات و جاذبه های زیادی جلوی راهتان قرار میگیرد؛ حال ممکن است تفریحات آبی باشد و یا آثار باستانی یا مراکز خرید و رستوران. اما عده‌ی زیادی همواره نسبت به محیط های آرامش بخش مانند پارک‌ها و گذراندن دقایقی چند در آن‌ها مایل بوده‌اند، اگر آن پارک در خط ساحلی هم باشد که دیگر به قول قدیمی‌ها نور علی نور است! در اینجا لازم میبینم کم کم از حاشیه فاصله بگیرم و به متن که پارک ساحلی میرمهنا باشد نزدیک شوم. در ادامه از شما مخاطبان گرانقدر تور لحظه آخری کیش تمنا میکنم تا پایان مطلب افتخار همکاری خود را از خادمان خود در آژانس مسافرتی چوبین دریغ نفرمایید.

تور کیش

شرح نام

روند رشد و نمو این مطلب هم، به سایر مطالبی که از قلم این ناتوان مطالعه فرمودید سر تعظیم فرود میاورد و از روند آن ها پیروی میکند و بدین ترتیب اندکی وارد تاریخ میشویم، چرا که میدانم برای شما تاریخ دوستان مخاطب تور کیش هم جذابیت مختص خود را دارد.

پارک ساحلی، بندرگاهی در جزیره کیش وجود دارد با نام میرمهنا، همینطور یک جزیره غیر مسکونی در خلیج همیشه فارس با این نام موجود است. موضوع بحث ما پارک مذکور است ولی به سبب این که نام دو مورد دیگر هم با نام پارک که میرمهنا باشد از همه حیث از یک ریشه‌اند از آن‌ها یاد کردیم. در زمان کریم خان زند، یک مرد جنگی به نام میرمهنا که فرمانروای بخش گرمسیری بود و ناوگان دریایی قدرتمندی داشت، در خلیج فارس به راهزنی و حمله به کشتی های هلندی، انگلیسی و عرب که وارد آب های ایران میشدند میپرداخت و عقیده داشت که از آب های ایران پاسداری میکند. وی در طول سال‌ها در دریا و خشکی به غارت کشتی‌ها و کاروان‌ها و البته جنگ‌های متعدد برای یکپارچه ساختن جنوب کشور و کل ایران مشغول بود. سرانجام وی با کریم خان زند وارد جنگ و درگیری شد و چون تیزهوش بود و از قوای دشمن اطلاع داشت، فرار را بر قرار ترجیح داد و به هنگام حمله لشکر زند، با یاران و آشنایان خود به جزیره‌ای به نام سیری پناه برد و البته پس از مدتی دوباره بازگشت و با جنگی مختصر مناطق خود را بازپس گرفت. میرمهنا در سن 19 سالگی پدر و مادر خود را به قتل رساند. سرانجام وی به دست والی بغداد به قتل رسید و صادق خان زند هم برای انتقام، به بصره حمله کرد و آن جا را به تصرف خود درآورد. از وی همواره شور و شیرین یاد شده است زیرا خوبی ها و کارهای بدی که انجام داده با همدیگر در برابری میکردند. مکان های مذکور با نام وی عجین شده و البته عده‌ای از هنرمندان و نویسندگان هم برای ادای احترام به وی، آثاری خلق کرده‌اند.

پارک میرمهنا

بگذارید از مبحث اصلی که معرفی پارک میر مهنا است دور نشویم. ابتدا میخواهم به اصلی‌ترین ویژگی این پارک اشاره کنم که وجود نوار ساحلی طولانی است که این مکان را به پارک ساحلی مبدل ساخته است؛ جایی که مسافران تور ارزان کیش میتوانند در پناه دست نوازش کرانه‌های خلیج فارس زمانی را به خوشی طی کنند. البته شایان به ذکر است که ذهن پرتوان هموطنانمان وارد عمل شده و پارک را به دو قسمت فرضی تبدیل کرده است. فاز یک پارک را از مسجد خاتم الانبیا تا اسکله ماهیگری در نظر میگیرند و فاز دوم را از اسکله ماهی گیری تا میدان جاسک، اما به صورت رسمی این پارک از مسجد خاتم‌الانبیا  آغاز میشود و در میدان جاسک خاتمه میابد. در اصل آن چیز که موجب به وجود آمدن این تقسیم بندی مجازی شده یکی وسعت و بزرگی پارک است و دیگری وجود اسکله ماهیگیری در وسط آن.

اگر از طرفداران ماهیگیری باشید، اسکله ماهیگیری میرمهنا میتواند مورد توجهتان قرار گیرد. البته تماشای لاک پشت های آزاد هم از اسکله لذت بخش است.

به غیر از وجود نوار ساحلی که بیشتر مورد توجه است، این پارک دارای امکانات دیگری از قبیل فضای سبز و پوشش گیاهی جذب کننده، رستوران، سفره خانه و زمین بازی مخصوص کودکان میباشد.

در ضمن اگر از خوردن ماهی‌های پرورشی خسته شده‌اید، میتوانید از بازار ماهی فروش‌های پارک هم دیدن کنید و ماهی‌های تازه صید شده دریای جنوب را خریداری نمایید.

برای موخره هم به این کلام بسنده میکنیم که با توجه به موارد بالا، پارک ساحلی میرمهنا میتواند برای شما مقداری آرامش به ارمغان بیاورد.

قبل از به اتمام رسیدن مطلب هم این نکته را یادآور میشوم که خدمتگزاران شما در چوبین برای برگزاری تور های کیش نوروزی اعلام آمادگی میکنند.

تور کیش




:: برچسب‌ها: کیش , تور کیش , هتل کیش , تور ارزان کیش , تور لحظه آخری کیش , قیمت تور کیش , هتل های کیش , تورهای کیش , رزرو تور کیش , بلیط کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: